In Case You Missed It je výber noviniek, článkov a videí, pri ktorých by mohla byť škoda, keby vám unikli.
Novinky:
Platforma CEE Animation spustila projekt Animation HUB, vďaka ktorému môžete ľahko nájsť európske animované filmy dostupné na iných streamovacích službách.
Rumunský festival Astra sa stal obeťou krádeže identity – niekto vytvoril na platforme FilmFreeway falošný profil festivalu a na prihlasovacích poplatkoch vybral viac ako 2000 dolárov.
Čítanie:
Magazín n+1 sa venuje dejinám digitalizácie a tomu, ako hollywoodske štúdia prinútili kiná, aby prestali premietať analógový film – pričom teraz vymieňajú distribúciu v kinách za streamovacie platformy.
Jordan Cronk sa rozprával s Jamesom Benningom o jeho najnovšom filme The United States of America.
V POV Magazine nájdete krátky profil dokumentaristky Alanis Obomsawin pochádzajúcej z kmeňa Abenakiov na území Kanady. Obomsawin ako jedna z prvých filmárok z radov pôvodného obyvateľstva už 50 rokov tematizuje identitu a zápas za občianske práva pôvodných komunít.
Na Mubi Notebook si môžete prečítať o zdravotne znevýhodnených postavách vo filmoch Rjúsukeho Hamagučiho.
Yasmina Price sa venuje tvorbe priekopníka videoartu Ulyssesa Jenkinsa.
Imogen Sara Smith píše o jedinečnej atmosfére losangelskej štvrte Bunker Hill, v ktorej sa odohrával nejeden film noir.
Girish Shambu uvažuje, aké miesto má hraná rekonštrukcia v dokumentárnom filme.
Chloe Lizotte píše o výstave Deepfake: Unstable Evidence on Screen v newyorskom MOMI, pričom pomerne novú technológiu zasadzuje do širšieho kontextu obrazovej a mediálnej manipulácie.
Eric Smoodin sa venuje parížskemu komunitnému kinu La Clef, ktoré bolo od jesene 2019 okupované skupinou aktivistiek a aktivistov. Súčasný majiteľ budovy, banka Caisse d’Épargne, dal minulý mesiac kino definitívne vyprázdniť.
Lizzie Borden napísala osobnú esej či spomienku na maliarku Agnes Martin.
Pozeranie:
Na DAFilms môžete vidieť 11 filmov americkej experimentálnej dokumentaristky Lynne Sachs.
Film Quarterly zverejnil záznamy z dvoch nedávnych diskusií: prvá sa venuje obrazom takzvanej arabskej jari a arabskej kinematografii posledných desiatich rokov, druhá sa venuje tvorbe filmára a umelca Skya Hopinku.