In Case You Missed It je výber noviniek, článkov a videí, pri ktorých by mohla byť škoda, keby vám unikli.
Novinky:
Zomrel David Gulpilil, pravdepodobne najznámejší herec z radov pôvodného obyvateľstva Austrálie.
Pamela Cohn vydáva knihu rozhovorov s dokumentárnymi a experimentálnymi filmármi a filmárkami s názvom Lucid Dreaming, ktorou nadväzuje na svoj rovnomenný podcast, neraz odporúčaný aj v ICYMI.
Vo vývoji je hraná miniséria, ktorá bude mapovať vznik neslávne známeho filmu Posledné tango v Paríži Bernarda Bertolucciho.
Čítanie:
Sight & Sound zverejnil text Petra Wollena z roku 1995 o vzťahu medzi filmom a módou. Jade Evans zas nahliada na kariéru Dirka Bogarda skrz jeho propagačné fotografie a ukazuje, ako bola konštruovaná mediálna identita tohto herca.
SlashFilm sa venuje otázke, prečo je v súčasných filmoch ťažšie rozumieť dialógom.
V New York Times nájdete veľký profil Hajaa Mijazakiho.
V Art Review si môžete prečítať rozhovor s filmárkou a umelkyňou Shirin Neshatovou.
Giovanni Vimercati píše o dvoch nedávno vydaných knihách o mauritánskom filmárovi Medovi Hondovi.
IndieWire sa venuje nedávno objavenému krátkemu filmu z roku 1898 Something Good — Negro Kiss a černošským filmom, na ktoré história zabudla.
Gabrielle Marceau píše o tom, ako filmy zobrazujú pracujúce ženy.
Nadine Smith sa v Hyperalergic venuje armádnym náborovým reklamám a prepojeniam medzi armádou USA a kinematografiou.
Alison Willmore uvažuje o hereckých premenách tela a o tom, či vôbec nejako súvisia s herectvom.
New York Times sa bližšie pozrel na nezávislú produkčnú spoločnosť American High, ktorá odkúpila nevyužívanú budovu školy a nakrúca v nej nízkorozpočtové tínedžerské filmy.
Pozeranie:
Na DAFilms nájdete osem filmov vietnamsko-americkej esejistky Trinh T. Minh-ha a štyri krátke filmy Karola Skřipského.
Po dlhšom čase má Another Screen nový program venovaný filmárke Fronze Woodsovej.
Na Vdrome môžete vidieť krátky film Sergia Rojasa Chavesa What does it take? (to win your love for me) o histórii a láske k rastline Monstera deliciosa.